برگزیده بررسی رقبا
تجزیه و تحلیل رقبا چیست و چطور میتوان این کار را انجام داد؟ کاربوم
تحلیل رقبا به کسبوکارها این امکان را میدهد که بهطور دقیقتری بازار را درک کرده و استراتژیهای بهینهتری برای رقابت با دیگران ایجاد کنند. این تحلیل میتواند به شناسایی روندهای بازار، نقاط ضعف و قوت رقبا، و نیازهای غیرقابل تأمین مشتریان کمک کند. یکی دیگر از تکنیکهای مهم تحلیل رقبا، بررسی استراتژیهای بازاریابی آنهاست. باید ببینید که رقبا چگونه محصولات خود را تبلیغ میکنند، از کدام کانالهای بازاریابی استفاده میکنند و چه نوع پیامهای تبلیغاتی به کار میبرند. با تحلیل استراتژیهای بازاریابی رقبا، میتوانید به نقاط قوت و ضعف آنها پی ببرید و راهکارهایی برای بهبود استراتژیهای خود پیدا کنید. برای موفقیت در بازارهای پر رقابت امروز، شناخت رقبا و تحلیل فعالیتهای آنها اهمیت ویژهای دارد.
حال که درک درستی از استراتژی بازاریابی محتوای رقیبتان به دست آوردهاید، میتوانید میزان اثربخشی این استراتژی را برای کسبوکارشان بررسی کنید. به عنوان مثال، ممکن است رقبا تخفیفهای عمده یا نسخهی آزمایشی رایگانی از محصول را به صورت یکماهه به مشتریان خود ارائه دهند. با مطرح کردن سؤالاتی مناسب میتوانید بازخورد موثر و صادقانهای را نسبت به نظرات مشتریان در رابطه با عوامل جذاب برندتان به دست آورید و همچنین با عواملی که موجب دور شدن مشتریان از کسبوکارتان میشوند، آشنا شوید. هنگامی که به پاسخ سؤالات خود رسیدید، میتوانید با فعالیتهای بازاریابی رقبای خود رقابت کنید. نظارت و ارزیابی مداوم نتایج استراتژیها به شما کمک میکند تا بهطور پیوسته عملکرد خود را بهبود بخشید و به تغییرات بازار واکنش نشان دهید. این کار شامل بررسی منظم دادهها، تحلیل نتایج، و اصلاح استراتژیها بر اساس بازخوردها و نتایج بهدستآمده است.
پروفایل رقابتی شامل شناسنامهای از اطلاعات کامل و دقیق و تحلیلهای انجام شده درمورد آن میشود که از ابتدا انجام دادهاید. این پروفایل را برای تمامی رقبایی که شناسایی کردهاید تهیه و با اطلاعات جدید بهروز کنید. رقبای مستقیم کسانی هستند که محصولات یا خدمات یکسانی را به یک مخاطب هدف ارائه میکنند؛ در حالی که رقبای غیرمستقیم ممکن است مخاطبان مشابهی را هدف قرار دهند اما با محصولات یا خدمات متفاوت. سرمایههای انسانی مهمترین عامل موفقیت سازمانها هستند که مسیر رسیدن شرکتها به هدف از طریق آنها انجام میشود. اگر نارضایتی، حقوق کم، خروج کارمندان از شرکت رقیب بالا باشد، نشاندهنده ضعف شرکت در برند کارفرما و مدیریت منابع انسانی است. در این شرایط شرکت قبل از درگیری با چالشهای بیرونی، درگیر چالشهای درونی است که فرصت خوبی برای رشد سایر رقبا را ایجاد میکند.
بدین ترتیب میتوانید از همان منابع و اطلاعات در جهت جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت خود استفاده کنید و در مدت زمانی کوتاه میزان بازدید از صفحهتان را به طرز چشمگیری افزایش دهید. اصلیترین بخش نکته نهایی درباره تحلیل رقبا در کسب و کار، شناخت رقبای بالفعل است. این رقیبان تنها کسبوکارهای بالفعل را شامل نمیشود؛ بلکه باید رقبای بالقوه را نیز شناسایی کرد. نقاط ضعف جنبههایی از محصول یا خدمات شما هستند که شما را در مقایسه با رقبایتان در مضیقه قرار میدهند. اینها را نیز فهرست کنید و همچنین نحوه تأثیر آنها بر عملکرد و نتایج شما را تجزیه و تحلیل کنید و سپس روی بهبود آنها کار کنید.
چرا مهم است؟بدون شناخت استراتژیهای رقبا، ممکن است محصول یا خدماتی مشابه آنها ارائه کنید که برای مشتریان جذابیت چندانی ندارد. این رقبا نیازهای مشابه مشتریان را برطرف میکنند اما محصولات یا خدمات متفاوتی ارائه میدهند. تحلیل دقیق رقبا به شما این امکان را میدهد که نقاط قوت منحصربهفردی ایجاد کنید که برای رقبا بهراحتی قابل تقلید نباشد. همچنین، برای آگاهی از تکنولوژیهای مورداستفادهی رقبا میتوانید لیستهای شغلی موردنظر آنان را، بهویژه برای جایگاههای شغلی مهندس یا توسعهدهندهی وب، بررسی کنید. در این لیستهای شغلی، به احتمال زیاد تکنولوژیهای موردنیاز برای استخدام کارکنان ذکر شدهباشند که روشی خلاقانه برای آگاهی از تکنولوژیهای موردنظر رقیب به شمار میآیند.
برای تجزیه و تحلیل وبسایت رقبایتان، میتوانید به جای بررسی تکتک مطالب، تعداد محدودی از مطالب را به عنوان نمونه انتخاب و آنها را بررسی کنید؛ به این ترتیب، با روند کلی انتشار محتوا در وبسایت موردنظر آشنا میشوید. بررسی وبسایت، سریعترین راه برای ارزیابی اقدامات بازاریابی برای تجزیه و تحلیل رقباست. هریک از موارد زیر را یادداشت و بررسی کنید و آدرس هر صفحه را برای مراجعه به آنها در آینده کپی کنید. هرچه دربارهی رقیبان خود بیشتر تحقیق کنید، دربارهی رفتارها و بازار هدف همسو با آن، دید بهتری پیدا میکنید. از این طریق، میتوانید روشهایی را شناسایی کنید که قابلیت اجرایی شدن در سازمانتان را دارند و توسط آنها سازمانتان را رشد دهید و همچنین با مشتریان بالقوهی محصولاتتان ارتباط برقرار کنید.
به احتمال زیاد، اگر با یک آرشیو قوی از محتوا مواجه شدید، رقیب شما مرتبا مطالب را منتشر کرده است. بسته به موضوعاتی که در مورد آنها بحث میکنند، این محتوا ممکن است به شما کمک کند استراتژیهای تولید سرنخ آنها را تقویت کنید. اگر این ذهنیت را دارید که محصول یا خدمات شما، ویژگی خاص و منحصربفردی دارد که رقبا آن را در نظر نگرفتهاند، میتوانید برای آن کالا یا خدمات خاص، یک قیمت استاندارد در نظر بگیرید. محصولات موجود در 50 نتیجه برتر را به همراه تبلیغاتی که در پاسخ به درخواست شما نمایش داده میشوند بررسی کنید. به احتمال زیاد با شرکتهایی مواجه میشوید که آنها را فراموش کردهاید، یا حتی ممکن است در مورد چند تازه وارد اطلاعات کسب کنید.
یعنی هر زمان که نمره کلی را ارزیابی میکنید، به نقاط قوت، ضعفها، فرصتها و تهدیدهای رقبای خود نیز توجه داشته باشید. به فرایند شناسایی رقبای اصلی و تحقیق درباره محصولات، استراتژی فروش و بازاریابی آنها، تحلیل رقابتی میگویند. با انجام این کار، میتوانید یک استراتژی قوی و متمایز برای کسبوکار خودتان بنویسید و از رقبایتان پیشی بگیرید. هر زمان که میخواهید استراتژی جدیدی را برای محصولات، خدمات، یا بازاریابی خود ایجاد کنید، تحلیل رقبا میتواند بینشهایی ارزشمند ارائه دهد. این تحلیل به شما کمک میکند تا فرصتهایی را که رقبا از آنها بهره نمیبرند، شناسایی کنید. تحلیل نقاط قوت و ضعف رقبا به شما کمک میکند تا فرصتهایی را که رقبا از آنها استفاده نکردهاند، شناسایی کنید.
این چیزی است که بسیاری از برندها هنگام تجزیه و تحلیل رقبایشان درمورد آن اشتباه میکنند. در اولین گام برای تجزیه و تحلیل رقبا، رقبای خود را به ۲ دستهی «مستقیم» و «غیرمستقیم» تقسیم کنید. رقبای مستقیم کسبوکارهایی هستند که محصول یا سرویسی را ارائه میدهند که میتوانند به عنوان جایگزینی مشابه برای محصول یا سرویس کسبوکارتان محسوب شوند و در منطقهی جغرافیایی یکسانی با شما فعالیت میکنند. تجزیه و تحلیل رقبا فعالیتی است که همه کسبوکارها در هر حوزه و در هر اندازهای که باشند به آن نیاز دارند. شما به عنوان یک فعال در صنعت میخواهید بدانید که رقبای شما چه نقاط قوت و ضعفی نسبت به شما دارند و چطور باید از این نقاط برای سبقت گرفتن از آنها استفاده کنید.
این آنالیز شامل بررسی عواملی مانند قیمتگذاری، کیفیت محصولات، بازارهای هدف، استراتژیهای بازاریابی، نقاط قوت و ضعف رقبا، فرصتها و تهدیدهای موجود در بازار و سایر عوامل مرتبط میشود. با شناسایی رقبا، جمعآوری اطلاعات، و تحلیل نقاط قوت و ضعف آنها، کسبوکارها میتوانند استراتژیهای مؤثری برای متمایز شدن در بازار ایجاد کنند. پیادهسازی نتایج تحلیل در استراتژیهای کسبوکار، استفاده از ابزارهای دیجیتال، و بهبود مداوم عملکرد میتواند به افزایش بهرهوری و موفقیت در بازار کمک کند. با رعایت این نکات و بهکارگیری استراتژیهای مناسب، میتوانید در بازار رقابتی امروز موفقیت بیشتری کسب کنید و جایگاه خود را بهعنوان یک کسبوکار متمایز تثبیت کنید. استراتژی بازاریابی رقبا باید از زوایای مختلف، شامل کیفیت و کمیت محتوا، ارزیابی شود. بررسی کنید که آیا آنها از کانالهایی مانند وبلاگ، ویدئو، پادکست یا کتابهای الکترونیکی استفاده میکنند و محتوای آنها چقدر با مخاطبان هدف ارتباط برقرار میکند.
اکنون که به اهمیت تحلیل رقبا در کسبوکار پی بردید، در این بخش میتوانید راهنمای کامل آنالیز رقبا را مطالعه کنید. یکی از استراتژیهای بازاریابی و فروش این است که شما باید اندازه و پتانسیل بازار خود را از ابتدا در نظر بگیرید، تا دوام و پایداری کسب وکار خود را تضمین کنید. این مزایا میتواند دلیل از دست دادن مشتریانتان باشد، بنابراین اگر برای شما نیز منطقی به نظر میرسد، فکر کنید که در کجا میتوانید خود را مطابقت دهید و برخی از مزایای منحصر به فرد خود را ارائه کنید. با بکارگیری این ابزار قدرتمند، می توانید تصویری شفاف و دقیق از محیط رقابتی خود به دست آورید و گام هایی بلند در جهت رشد و موفقیت در بازار بردارید. در این مقاله جامع از سامانه دود چراغ، همراه شما بودیم تا انواع روش های تحلیل رقابتی را به عنوان کلیدی برای فتح قله های موفقیت در بازار بررسی کنیم. اطلاعات دقیق و جامعی که از این طریق به دست می آورید، به شما کمک می کند تا استراتژی های منحصر به فرد و قدرتمندی برای رقابت با هر یک از رقبایتان طراحی کنید.
این ابزار بک لینکهای مفید وب سایتهای مورد نظرتان را به شما نشان میدهد و علاوه بر آن، لینکهای داخلی و خارجی موفق آنها را نیز پیدا میکند. قابلیت کلیدی این ابزار، جستجو و نظارت بر لینکهای یک وب سایت است که به دنبال آن میزان اعتبار و دامنه صفحه مورد نظر را نیز بررسی میکند. با تحلیل رقبا و مقایسه پارامترهای مختلف شما قادر خواهید بود تا نقاط ضعف و قوت خود را در سریعترین زمان شناسایی کنید. با شناسایی نقاط قوت و برتری خود نسبت به رقبا میتوانید از آن برای نشان دادن ارزش پیشنهادی خود استفاده کرده و در بین رقبا برجسته شوید. آگاهی از نقاط ضعف شرکت شما به همان اندازه در کمک به رشد کسبوکار شما مهم است.
از طرف دیگر، رقیب غیرمستقیم رقیبی است که محصولی را ارائه میدهد که مشابه محصول شما نیست، اما میتواند نیازی مشابه با نیاز مشتریانتان را برآورده کند یا مشکلی مشابه آنان را حل کند. توضیح این ۲ دسته از رقبا روی کاغذ آسان است، اما در واقعیت برخی از صاحبان کسبوکار آنها را اشتباه متوجه میشوند. برای متمایز شدن در بازار، باید بر نقاط قوت خود تمرکز کنید و آنها را تقویت کنید. این نقاط قوت میتواند شامل کیفیت بالای محصولات، خدمات مشتری عالی، یا نوآوری در طراحی باشد. با تاکید بر نقاط قوت خود، میتوانید رقبا را پشت سر بگذارید و توجه مشتریان را جلب کنید.
همچنین، MOZ اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی استفادهشده در هر صفحه، متا تگها، ساختار هدینگها، و لینکهای داخلی و خارجی ارائه میکند. با تحلیل دقیق رقبا، میتوانید ارزشهای پیشنهادی خاص محصولات خود را شناسایی کنید و بفهمید چگونه میتوانید آنها را از محصولات رقبا متمایز کنید. برای مثال، ممکن است محصول شما دارای ویژگیهایی باشد که رقبا فاقد آن هستند، یا خدمات جانبی مانند پشتیبانی بهتر ارائه دهد. اگر رقبای شما از یک شبکه اجتماعی استفاده میکنند که شما در آن نیستید، ارزش آن را دارد که در مورد اینکه چگونه آن پلتفرم میتواند به کسبوکار شما نیز کمک کند، بیشتر بدانید. برای تعیین اینکه آیا یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید ارزش وقت شما را دارد یا خیر، نرخ مشارکت رقیب خود را در آن سایتها بررسی کنید. از طرف دیگر، شاید احساس میکنید که در صنعت شما شکافی برای محصولات مقرونبهصرفه وجود دارد.
SimilarWeb ابزاری بسیار کاربردی برای تحلیل ترافیک سایت های رقبا و شناخت کانال های بازاریابی آن هاست. تحلیل رقبا با محاسبه ابعاد بازار میتواند بهنوعی زیر مجموعه ۲ بخش ذکر شده در بالا باشد؛ اما بهدلیل اهمیت بالای این مورد، آن را در یک بخش مجزا بررسی میکنیم. برای تحلیل وضعیت رقیب در بازار باید بدانید که بازار چه اندازه یا ظرفیتی دارد. فراموش نکنید که توجه داشته باشید که آیا رقیب شما محتوای خود را با استفاده از برچسبها دستهبندی میکند و آیا آنها دکمههای فالو و اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی را به هر قسمت از محتوا متصل میکنند یا خیر. هدف ما در مدیربان تربیت و رشد مدیران برجسته و کارآمد است و بهدلیل رسالتی که بر دوشمان احساس میکنیم، وبسایتمان را مرکر آموزشهای مورد نیاز مدیران قرار دادیم.
انجام یک ارزیابی کامل از آنچه رقبای شما ارائه میدهند نیز ممکن است به شما کمک کند تا مناطقی را که بازار شما در آنها کمتر مورد توجه قرار میگیرد را شناسایی کنید. اگر بین آنچه رقبای شما ارائه میدهند و آنچه مشتریان میخواهند فاصله پیدا کردید، می توانید اولین حرکت را انجام دهید و پیشنهادات خود را برای برآوردن نیازهای برآورده نشده مشتریان گسترش دهید. یکی از بهترین روشها برای درک نیازهای مشتریان، بررسی بازخوردهای آنها درباره محصولات و خدمات رقبا است. این بازخوردها شامل نظرات، شکایات و پیشنهاداتی است که مشتریان درباره رقبا ارائه میدهند. با جمعآوری و تحلیل این اطلاعات، میتوانید بفهمید که مشتریان چه انتظاراتی دارند و چگونه میتوانید محصولات یا خدمات بهتری ارائه دهید. آنالیز رقبا در کسب و کار کمک میکند تا در مورد چگونگی رقابت برای تمایز در حوزه کاری خود بیاموزید و فرصتهای بالقوه را برای بهبود جایگاه کسبوکار خود شناسایی کنید.
این تحقیقات شامل مطالعه بازار، مشتریان و میزان رضایت آنها، تغییرات در نیازها و ترجیحات مشتریان و نیز عکسالعمل آنها به محصولات و خدمات رقباست. در مقاله تحقیقات بازار چیست، کاملا درباره انواع، روشها، مراحل و اجزای مارکت ریسرچ صحبت کردهایم. با بررسی استراتژیهایی که به موفقیت رقبا منجر شدهاند، میتوانید الگوهای مفیدی را کشف کنید. این الگوها شامل رویکردهای بازاریابی، کانالهای ارتباطی مورد استفاده، یا حتی نحوه تعامل با مشتریان است. بررسی بازار با هدف افزایش درآمد، افزایش محبوبیت برند و شفافسازی بینش تجاری، انجام می شود. شما با انجام درست تحلیل بازاریابی و فروش، میتوانید بازارهای جدید، مشتریان بیشتر، مناطق توسعه جدید و… را به دست بیاورید.
تحلیل تکنولوژیهای مورد استفاده رقبا به شما کمک میکند تا نوآوریهای آنها را شناسایی کنید و در صورت لزوم از فناوریهای مشابه یا برتری استفاده کنید. بهعنوان مثال، اگر رقبا از ابزارهای پیشرفته مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده میکنند و این امر باعث افزایش رضایت مشتریان آنها شده است، شما نیز باید این تکنولوژی را بررسی کنید. همچنین تحلیل فناوریهای مورداستفاده در تولید، بازاریابی و خدمات پس از فروش میتواند به شناسایی فرصتهایی برای بهبود کارایی کسبوکار شما کمک کند. هدف از این تحلیل، درک عمیقتر از رفتارهای رقبا و بازار هدفی است که آنها در آن فعالیت میکنند. هر چه اطلاعات دقیقتر و جامعتری درباره رقبا جمعآوری کنید، بهتر میتوانید فرصتهای بالقوهای را شناسایی کنید که به رشد کسبوکار شما کمک میکنند. این دادهها به شما امکان میدهند تا از اشتباهات رقبا اجتناب کنید، نقاط قوت آنها را الگو قرار دهید و حتی روشهای نوآورانهای برای جلب مشتریان جدید پیدا کنید.
ابتدا باید بدانید که بهواقع با چه کسانی رقابت میکنید تا بتوانید دادههای کسبوکارتان را به طور دقیق با آنها مقایسه کنید. توجه کنید که چیزی که در کسبوکاری مشابه کسبوکارتان بهدرستی کار میکند، ممکن است برای برند شما مفید نباشد. حال سؤال اینجاست که چگونه میتوان دادههای کسبوکار خود را با رقبای فعال در این زمینه مقایسه کرد. برای ارزیابی موفقیت استراتژیها، باید اهداف مشخص و معیارهای سنجش تعیین کنید. این اهداف میتواند شامل افزایش سهم بازار، بهبود رضایت مشتری، یا افزایش درآمد باشد.
حتی ممکن است در فرایند تحلیل رقبا در کسب و کار متوجه شوید که یک شکاف در صنعت برای ارائه محصول مقرونبهصرفه وجود دارد. در این حالت میتوانید قیمت محصول را کمتر از رقبا تعیین کنید و به دنبال مشتریانی بروید که نمیخواهند خیلی هزینه کنند. اینگونه میتوانید فرصتهای موجود در بازار را شناسایی کرده و استراتژیهای بازاریابی جدید و منحصربهفردی را به کار بگیرید. تحلیل نتایج موتورهای جستجو (SERP) یک گام ضروری برای شناسایی رقبا و درک موقعیت شما در بازار است. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تحلیل رقبا و استفاده از ابزارهای SEO، میتوانید جایگاه کسبوکار خود را تقویت کنید و در فضای رقابتی موفقتر عمل کنید. به طور کلی، تجزیه و تحلیل رقبا اطلاعات مفیدی را فراهم میکند که به شرکتها کمک میکند تا استراتژیهای خود را بهینهسازی کنند و بازار را به بهترین شکل به خود اختصاص دهند.
در این مقاله به بررسی روشهای اندازهگیری بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی دیجیتال میپردازیم تا به کسبوکارها کمک کنیم میزان اثربخشی فعالیتهای بازاریابی خود را به درستی ارزیابی کنند. با تحلیل رقبا می توان به اطلاعاتی همچون کلمات کلیدی موثر نوع و کیفیت محتوا منابع لینک دهی و استراتژی های سوشال مدیا دست یافت. این اطلاعات نه تنها به بهبود استراتژی سئوی شما کمک می کند بلکه به افزایش ترافیک و ارتقای رتبه سایت نیز می انجامد. شناخت رقبای بالقوه کمک میکند تا با ورود ناگهانی آنها به بازار خود، غافلگیر نشوید و بازار را از دست ندهید. ضمن اینکه درصورت ورود آنها بتوانید بهترین واکنش را داشته باشید و رقابتی که از پیش برای آن برنامهریزی کردهاید را با موفقیت پشت سر بگذارید. بهصورت مستمر و مداوم، پروفایل رقابتی کسبوکارهای رقیب را تحلیل و در قالب سندهایی مکتوب یا فایلهای دیجیتال، ثبت و بهروزرسانی کنید.
تحلیل رقبا در کسب و کار به شما دید وسیع برای تدوین استراتژی متناسب با اهداف و نیازهای مشتریان میدهد که بتوانید از فرصتهای موجود در بازار استفاده کنید. در این مقاله از آکادمی بازار، به طور کامل با انواع تجزیه و تحلیل رقبا در کسب و کار، مراحل و اهمیت آن آشنا شدید که با توجه به کسب و کار خود میتوانید آن را پیادهسازی کنید. همچنین اگر سوالی در رابطه با تجزیه و تحلیل رقبا دارید میتوانید در قسمت کامنتها با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت به شما پاسخ داده شود. تحلیل رقبا در کسب و کار به شما کمک میکند که مزایا و معایب کارهای رقبای خود را بشناسید و فرصتهای بالقوهای که باعث میشود بهتر از آنها عمل کنید را شناسایی کنید. همچنین به شما این امکان را میدهد که در رأس صنعت قرار بگیرید و کاری کنید که محصولاتتان حتی از استانداردهای موجود هم فراتر باشند. رقبای غیرمستقیم، کسانی هستند که ممکن است نیازهای مشابهی از مشتریان را با محصولات یا خدمات متفاوت تأمین کنند.
این فرآیند مستلزم شناسایی و ارزیابی جامع رقبای مستقیم و غیرمستقیم برای درک نقاط قوت، ضعف و استراتژیهای آنها در حوزه کسبوکار شما است. تحلیل رقبا یک استراتژی دقیق است که عمیقاً عملیات رقبای اصلی شما را هدف قرار میدهد. این کار فقط در مورد دانستن آنچه که آنها ارائه میدهند نیست؛ شما باید استراتژیهای فروش، تاکتیکهای بازاریابی و ویژگیهایی که برندشان را به جلو میرانند را درک کنید. در قلب هر کسبوکاری، محصول یا خدمات آن قرار دارد، که این همان چیزی است که آن را به مکانی خوب برای شروع تبدیل میکند. شما باید خط تولید کامل رقیب خود و کیفیت محصولات یا خدماتی که ارائه میدهند را تجزیه و تحلیل کنید.
در این مرحله با توزیع کنندگان نوشیدنی در این مناطق صحبت می کنید و به این نتیجه می رسید که می توانید به 40 درصد از این بازار نفوذ کنید. تیم مشاوران متد از مجموعه ای از افراد با تجربه و دارای سوابق تحصیلی مرتبط در صنعت می باشد که دارای رویکردی عملیاتی و اجرایی می باشند.
علاوه بر این حتی گاهی اوقات نیاز است تا قیمت ها را تغییر دهید که بفهمید در زمان تغییر قیمت ها مشتریان چه واکنشی از خود نشان می دهند. اطلاع داشتن از اندازه بازار و روند صعودی یا نزولی هر دو حائز اهمیت است و شما باید از قوانین و انتظارات آگاهی داشته باشید. در مرحله بعد، بیایید به ۱۲ مرحله ای که میتوانید برای انجام یک تحلیل جامع رقابتی بردارید بپردازیم. میزان قدرت و نفوذ تامین کنندگان در تعیین قیمت و شرایط فروش را نشان می دهد. بعدازاینکه محتوای رقیب را تحلیل کردید، باید استراتژی تبلیغات محتوایی آن را تحلیل کنید.
با تجزیه و تحلیل دقیق رقبا، میتوانید این نقاط ضعف را شناسایی کنید و بهعنوان فرصتی برای رشد کسبوکار خود از آنها بهره ببرید. بهعنوان مثال، اگر رقبای شما در ارائه خدمات پس از فروش ضعیف عمل میکنند، میتوانید با ارائه خدمات بهتر، مشتریان بیشتری را جذب کنید. در قلب هر کسب و کار، محصول یا خدمات آن قرار دارد و همین امر باعث میشود که این یک گزینه مناسب برای تحلیل رقبا باشد. شما میخواهید خط کامل محصولات رقیب خود و کیفیت محصولات یا خدمات ارائه شده توسط آنها را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین باید به قیمت آنها و تخفیفهایی که به مشتریان ارائه میدهند توجه داشته باشید. هنگام مقایسهی برند خود با رقبا، فقط باید روی رقیبهای مستقیم خود تمرکز کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری